1 Nisan 2010 Perşembe

Bir semt pazarı notları

İstanbul’un her gün farklı bir semtinin farklı sokaklarında pazarcıların sesinin yükseldiği semt pazarları kuruluyor. Bilir misiniz bilmem ama haftada kurulan 358 pazar sayesinde bu pazarlardan yaklaşık 150 bin kişi de geçimini sağlıyormuş.

Semt pazarları yıllardır insanların hem ihtiyaçlarını en ekonomik biçimde karşıladıkları hem de sosyalleştikleri yerler olarak bilinirler. Marketlerin hayatımıza iyiden iyiye girdiği, girdiğimiz markette bulunan tek çeşit domatesi, portakalı almak zorunda olduğumuz şu günlerde ben şahsım adına içimde semt pazarlarına olan özlemimi büyütüyorum :)
Sebze ve meyvenin tazeliğiyle göz kamaştırdığı, alıcının ayırt etme ve seçme hakkının bulunduğu, çeşitliliğin zengin olduğu ve sabahın erken saatlerinde tezgâhlarını açan pazarcıların bıkmadan usanmadan gösterdikleri satış gayreti ile semt pazarları herzaman özel olacaktır sanırım çoğumuz için...

İşte size ufacık bir semt pazarından renkleriyle hayran bırakan, kokularıyla iştah kabartan ve çeşitliliğiyle baharın gelişini müjdeleyen sebze ve meyve görüntüleri :)






Dedik ya semt pazarlarında herşey bulunur diye, baharın gelişiyle bahçelerimizi ve pencere önlerimizi süsleyecek olan birbirinden güzel renk ve çeşitlilikteki çiçek fideleri de bu şirin semt pazarındaki yerlerini almışlar :)


40 yorum:

SERRA dedi ki...

ohh içimizi açtın, ne güzel kareler:)

Unknown dedi ki...

Hımmm hepsi enfes gözüküyor..Ama şu enginar yok mu,,tam yapılıp,mideye indirmelik... :)))

Burcu Çalışkan dedi ki...

Ne kadar uzun zamandır pazara gitmediğimi hatırladım karelerinle ve yazınla canım. bu arada biz mi size gelsek ne maç izlemeye baksana pazar turu yapılmış :))

Güneş Akay dedi ki...

Ben zaman buldukça özellikle yazın daha çok çıkarım semt pazarlarına :)

BAHAR dedi ki...

Fotoğraflar çok güzel iç açıcı emeğine sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

evlenmeden önce annemle haftasın 5 günü pazar gezerdik. Hey gidi günler. Nasılda özledim . nefis resimler içim açıldı :)

April dedi ki...

Çok çok çok severim pazarları...
Bu cuma da gideceğim mutlaka,
ablacım eline sağlık :)

meltem dedi ki...

pazar delisi biri olarak bayıldım ben bu fotolara eline sağlık

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Hepsi yaşam kaynağı güzellikler, gdo'lu olmasın yeter ki..

NALAN dedi ki...

Nilay'cım nasıl güzel görüntüler böyle bunlar..
şeytan bırak işi güçü kalk pazar yollarına düş dedi şimdi :)))

zizim bizim dedi ki...

pazarları çok (çok kalabalık olmazsa) severim, sebze ve meyveler çok daha taze oluyor gerçekten. fotoğraflar harika, renk renk...

The Missing Piece dedi ki...

Nilay ben bu fotoğraflara bayıldım, ellerine sağlık :)

NiLaY dedi ki...

Serra, ben değil renkler açıyor içimizi canım valla :))

Hayatımdaki D'ler-Pınar, benim de gözüm onda canım.. önce çektim sonra da güzel oldu be bir de pişmişi olsaydı süper olurdu dedim :))

Burcucum, inan ben de aylar sonra ilk kez gittim, haftabaşında evde olmanın keyfini çıkarayım biraz dedim :) hem sen geliyorum de, ben senin için yine atarım taze bir pazar turu :)

Bahar, çok teşekkür ederim :) sevgiler..

GüCüBe, çok şanslısın ozaman Güneşcim benim işten pek vaktim olmuyor ama dediğin doğru şimdi günler uzayınca tembellik etmeden bir ziyaret etmek gerek pazarı akşam üstü saatlerinde :)

NiLaY dedi ki...

Saglıklı mutfak, Hilalcim pazarlar bende de hep nostaljik bir yere sahiptir. marketler bukadar yaygınlaşmadan, pazar yerleri biraz dışarılara taşınmadan önce bizim de kapımızın önünde kurulurdu pazar.. cumartesi günleri pazarcıların sesiyle uyanmak bir klasikti :)) ben de diycem bu noktada hey gidi eski günler heyy :)

April, tadını çıkar canım benim gidebildiğin bu günlerin.. bak sonra iş güç, evlilik derken ay ben karşıdaki markete gideyim diyor insan :)

Meltem, teşekkür ederim efendim :)) sevgiler..

Mehmet Bilgehan Merki, kesinlike aynı fikirdeyim sizinle :)

Nalan, pazarlar bu ara şeytana uyulası ama Nalancım :) baharın gelişi cıvıl cıvıl yapmış yeni mevsim meyve ve sebzeleriyle pazarı :)) git bir bak derim ben de :))

aysema dedi ki...

Hepsi çok güzel. İyi geldi,teşekkürler...

Evren dedi ki...

ben pazarları çok severim... ama çok. yaşamı hissederim pazarları gezerken... fotoğraflar süper :)

Meral Erdoğan dedi ki...

nilaycim, harika bir tur olmus :) renk, kadraj ve tabii detaylar harika... bu hafta zaman yaratabilsem keske :)

NiLaY dedi ki...

Zizim bizim, haddinden fazla olabilecek olan bir kalabalık pazarı gerçekten çekilmez kılabiliyor çok haklısın :)

The missing piece, teşekkürler canım benim :))

Aysema, sağol canım, sevindim :)

Evren, çok teşekkür ederim :) bence de pazarlar hayatın ve insanların en güzel yansımasını barındırıyor içinde..

Meral Erdoğan, inşallah canım valla buaralar pazarlara renk gelmiş kaçırma derim ben :))

bir güzel çift dedi ki...

bu fotoğrafları ve daha nicesini izlemeye doyamıyorum ki ben.uzanıp alasım geldi bir avuç çilek :)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Bütün fotoğraflar harika ama ben en çok enginarı sevdim. Çünkü gerçekte de kendisini çok severim:)

Sevim Çifcibaşı dedi ki...

nilaycım bu ne güzel resimler böyle sanki elimi uzatsam alabilecekmişim gibi valla bakyıkça içim açıldı.

POLLYANNA dedi ki...

Nilaycim, bu resimlerle nasil damarima bastin bir bilsen, daha bugun pazari bile ozledim ah burada nerde oyle guzellikler diye dertleniyordum arkadasima, bu guzelliklerin tadini cikarin yok boylesi buralarda...Sevgiler

Asuman Yelen dedi ki...

Pazarlar benim de çok mutlu olduğum yerlerdir.Birbirine karışan kokuları ve sesleriyle, coşku veren canlılıkları ile kesinlikle hep varolmaları gerektiğine inanırım.
Fotoğraflar o kadar canlı ki, bakarken mutlu oldum, adeta kokularını duydum her şeyin.
Ellerinize sağlık...

Leylak Dalı dedi ki...

Ben de bunlara bayıldım, ellerinize sağlık.
Sevgiler...

sesiber dedi ki...

Bayılıyorum pazarlara. Çok güzel fotoğraflar. Bir de şimdi hem yaz hem kış sebze ve meyveleri var ya, ne güzel. Tezgahların yeşil erik ve kirazlı olduğu günlere geçelim hemen:)
Sevgiler

NiLaY dedi ki...

Bir güzel çift, canım benim ikramım olsun, afiyet olsun :)) teşekkür ederim güzel sözlerin için..

Ayşe Şakarcan, bir enginarcı daha buldum yuppi :) genelde pek kimse sevmez ya :))

Annesinin kuzusu, çok teşekkür ederim güzel yorumun için :) gerçekliği yansıtabildiysem ne mutlu bana :))

Pollyanna, tam denk gelmiş desene :)) dediğin doğru aslında yanımızdayken maalesef çoğu şey gibi bu güzelliğimizin de kıymetini bilmiyoruz..

Asuman Yelen, gerçekten yaşatılması gereken bir değerimiz semt pazarları, teşekkürler beni inanılmaz mutlu eden yorumunuz için :))

Leylak dalı, :)) sevgiler..

Sesiber, aynen öyle en güzel pazar mevsimi bu ara renk renk :)) buarada yeşil erikler çıkmış ufaktan, benden söylemesi :))

annesiningülü dedi ki...

iş'te canım sıkıldı... hem seyirlik hem yemelik yeşillikleri görünce pazara çıkasım geldi :)

annesiningülü dedi ki...

iş'te canım sıkıldı... hem seyirlik hem yemelik yeşillikleri görünce pazara çıkasım geldi :)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

canım fotoğraflarına bayıldım cok guzel cekımler olmus:)sevgiler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

canım fotoğraflarına bayıldım cok guzel cekımler olmus:)sevgiler

NiLaY dedi ki...

Tülincim, teşekkür ederim canım :)) sevgiler..

mine dedi ki...

çok hoşuma gitti fotoğraflar, ellerine sağlık

mine dedi ki...

çok hoşuma gitti fotoğraflar, ellerine sağlık

mine dedi ki...

çok hoşuma gitti fotoğraflar, ellerine sağlık

NiLaY dedi ki...

Mine, hoşgeldin ve teşekkürler :)

NiLaY dedi ki...

Mine, hoşgeldin ve teşekkürler :)

rumma dedi ki...

Çok severim pazarları ,rengarenk..

fotoğraflar çok hoş..

sevgiler

NiLaY dedi ki...

rumma, hoşgeldin ve çok teşekkür ederim yorumun için.. sevgiler :))

Yazar Çizer dedi ki...

Fotoğraflarınıza bayıldım. Siz kendiniz mi çekiyorsunuz?

NiLaY dedi ki...

Yazar çizer, hoşgeldin :) blogumda dekorasyon etiketi haricindeki tüm fotoğraflar bana ait :)) begenmene sevindim :))