13 Nisan 2011 Çarşamba

Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyeti notları-2

Kuzey Kıbrıs turumuz Magusa yakınlarındaki Mesarya ovasında yer alan Apostolos Varnavas Ortodoks Kilisesi içindeki Ikona müzesi ile devam etti. Eşsiz eserleri bünyesinde barındıran bu ortodoks kilisesi 18. yüzyıldan kalma idi.








Bir sonraki durağımız ise Kıbrıs'taki en büyük, en görkemli ibadethane ve en önemli Gotik mimari eser olarak kabul edilen Selimiye Camii (St. Sophia Katedrali) idi. Lüzinyanlar tarafından 1208-1326 yılları arasında inşa edilen katedral, Osmanlıların 1570 yılında Lefkoşa'yı fethinden sonra mevcut yapısına bir minare eklenerek camiye dönüştürülmüştür.






Bu kültür turununda ardından hediyelik eşyalara bakarak,



bu lezzetlerden tadarak,



ve şehir görüntüleri içinde,


savaşın izlerini taşıyan binalara bakarak,


günümüzü tamamladık...

3 yorum:

BAHAR dedi ki...

çok güzel fotoğraflar canım, bende gittim bu klise ye ama içeri girme fırsatım olmamıştı, içinide görmüş oldum sayende

Chilek dedi ki...

Nilaycım, Selimiye' ye bayıldım olağanüstü güzel bir yapıymış. Gidildiğinde görülesi yerlerden notlarıma aldım:))

Yeşim dedi ki...

Çok güzel fotoğraflar tatlım. Detaylar çok çarpıcı. Son karelerdeki utanç izleri olmasaydı keşke :/