2 Haziran 2011 Perşembe

Yeni Camii notları

Yer: Eminönü Mekan: Yeni Camii

İstanbul'un Eminönü semtinde bulunan Yeni Camii'nin temelleri 1597 yılında Sultan III. Murat'ın eşi Safiye Sultan'ın emriyle atılmış ve 1663'te zamanın padişahı IV. Mehmet'in annesi Hatice Turhan Sultan'ın büyük çabaları ve bağışlarıyla tamamlanmıştır. Valide Sultan Camii olarak da bilinen Yeni Camii Mimar Davut Ağa tarafından yapılmaya başlanmış, Mimar Dalgıç Ahmed Ağa tarafından çalışmalar devam ettirilmiş ve camii ancak inşaatın başlangıcından 66 yıl sonra dönemin mimarbaşısı Mustafa Ağa tarafından IV. Mehmed zamanında bitirilebilmiştir.
Günümüzde oldukça önemli bir merkezde bulunan Yeni Camii etrafındaki Valide Sultan Türbesi, sebil ve Mısır Çarşısı ile hem turistlerin hem de İstanbul'luların sıklıkla ziyaret ettikleri bir ibadethanedir.






5 yorum:

kalemperest dedi ki...

üstteki mutlu masal resmini yeni gördüm ve çokkk beğendim :)) pembenin tonu ve beyaz harika olmuş;)

NiLaY dedi ki...

ruhuma yaz geldi ya onun yansıması şekercanım :)) beğendiğine sevindim..

yemekbiraşk dedi ki...

nilaycım enfes resimler kareler.. kandilini kutluyorum hayırlara vesile olması dileğiyle..
sevgiler canım

Berra Bayka dedi ki...

nilaycım fotograf çok güzel eline sağlık ..bayıldım :)

Unknown dedi ki...

yaa ben camii resimlerini cok begenirim.. bende bu sefer istanbula geldigimde cektim..