17 Ağustos 2011 Çarşamba

Didim notları

Aydın'ın turistik bir ilçesi olan Didim doğuda Muğla il sınırı, Güllük Körfezi ve Akbük Koyu, batıda ve güneyde Ege Denizi, kuzeyde Bafa Gölü ve Menderes Nehri ile sınırlanmış bir yarımada şeklindedir.
İlk yerleşim izlerinin Neolitik Devre (M.Ö. 8000) kadar uzandığı Didim'de M.Ö. 16. yüzyılda Miken, Giritliler ve daha sonra da Aka kolonilerinin yaşadığı görülür. Persler, Romalılar ve Bizanslılardan sonra 1071 Malazgirt Savaşı'ndan sonra Anadolu’nun kapılarının Türklere açılmasından sonra ilk olarak Karia olarak anılan bu bölge de Türklerin eline geçmiştir.
Osmanlı İmparatorluğu zamanında varlığını "yeronda - yoran" ismi ile sürdüren ilçe1955 depreminden sonra yeniden yapılaşarak "yenihisar" adını ve sonrasında da isim benzerliğine engel olmak için dünya üzerinde sadece bir yerde bulunan ve kök olarak DIDYMAION'dan gelen "DİDİM" ismini almıştır.
Ekonomisi tarıma ve turizme dayalı olan Didim geçmişte ev sahipliği yaptığı dönem eserleri ile de yaz aylarında gelen turistler ile ekonomi üzerinde olumlu etkiye sahiptir.
İşte biz de Didim'e kadar gidip bu eserleri ve Apollon Tapınağı'nı görmeden dönmedik :)







Didim ile ilgili daha fazla bilgi için wikipedia.org adresini inceleyebilirsiniz...

4 yorum:

Chilek dedi ki...

Nedense hiç sevmem Didim' i ne denizini ne kendisini ama bende tapınağı gördüğümde etkilenmiştim tabiki:)

Sayın KARACA dedi ki...

yaklaşık 20 yıldır her yaz Didime giderim. Yerel turist ağırlıklı yabancı turistlerin ise kalitesiz turist olduklarını düşünürüm. Altınkumdan kesinlikle denize girilmez. Didime gidenler genelde yol direk Altınkuma indiği için orada girerler denize. Ama Didimde polis kampı ve devlet karayolları kamplarının halka açık tesisleri mükemmel koyları içinde barındırır. Ayrıca hemen plajlarının etrafında çok güzel ve uygun fiyatlı rest.& cafeleri vardır. Tavsiye ederim. :)
İmza: Didim Belediye Başkanı.. Gibi anlattım dimi hahaha :)

Unknown dedi ki...

kareler harika !!

Meriç Küçükal dedi ki...

Bu fotoğraflar apollon tapınağına ait değil priene ve miletten:)