5 Ekim 2011 Çarşamba

Rengarenk bir Sultanahmet :)

İstanbul'lu olup da İstanbul'un en önemli tarihi ve turistik mekanlarından biri olan Sultanahmet'e hayran olmamak mümkün değildir herhalde :)
Özellikle tarihten alıntılar yapan kitapları okumayı seven ben içinde Sultanahmet, Bizans, Osmanlı kelimeleri geçti mi o kitabı daha da büyük bir iştahla okurum.. Genç kızlık dönemimi Çemberlitaş Kız Lisesi'nde okuyarak geçirdiğimden midir ne Beyazıt'tan Sultanahmet'e geçen o tramvay yoluna geldiğimde içimi bir ferahlık ve huzur kaplar tıpkı evime gelmişimcesine...
Eminönü tarafında işim varsa muhakkak Beyazıt'a gider Kapalıçarşı içinden Mahmutpaşa'dan dolaşa dolaşa o rengarenk dünyayı yaşamak için yürürüm, içimde kabaran gezme isteğini de çoğu zaman içimi huzurla dolduran Sultanahmet meydanında dindiririm...
İşte böyle bir günden, iç açıcı rengarenk cicili bicili Sultanahmet ürünlerinden görüntüler :)









10 yorum:

lolipu dedi ki...

renk cümbüşü,harika. Hepsini çerçeveletip duvara asıp, saatlerce seyredilir:))

Tuğba dedi ki...

ben bunlari hatirliyorum :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Çok fazla oralarda dolaşmayı sevmesem de gerçekten oranın rengarenk bir dünya olduğuna inanıyorum. Senin de fotografların bunu kanıtlamış Nilaycım, sabah sabah içim açıldı :)

nehircce dedi ki...

Cıvıl cıvıl dır oralar severim karmaşası yorar insanı ama ben yine de severim.Eline sağlık ayrıca sevgiler.

Alev Özkan dedi ki...

Aynen bende de okula olan özlemimden midir tarihe duyduğum ilgiden midir bilmem her Sultanahmet'e Beyazıt'a gittiğimde bir özlem duyuyorum, gözlerim doluyor... Lise dönemi unutulmuyor... Şimdi fotoğrafları görünce yine o günlere döndüm... Teşekkürler Nilaycım... Fotoğraflar harika...

komançi dedi ki...

gerçekten Sultanahmet sokakları bambaşka bir alem gibi. en sevdiğim osokaklarda kaybolmak...

Hande dedi ki...

Oraya gittiğim zaman, tarihe bir yolculuk yapmış gibi hissediyorum. Tarih kokakn binalar ve cıvıl cıvıl ürünler içimi açıyor :)

Adsız dedi ki...

Fotoğraflar çok güzel ve Sultanahmete 40 dk lık mesafe de oturmama rağmen en son ne zaman gittiğimi bile hatırlamıyorum. Bu postu görmem çok ii oldu en kısa zamanda gitmem gerektiğini anladım...

Sevgiler,

YETENEK-SİZİN dedi ki...

Bir kareden bunları görmek çok daha farklı, gözünüzle göremediğimiz renkleri bize yanstmışsınız..

Meyra dedi ki...

sultanahmeti ve kapalıçarşıyı senin gözünden daha bir renkli görmek ne hoş Nilaycım:)içim açıldı resmen..