26 Aralık 2016 Pazartesi

Evdeki sıcak kek kokusu :)

Her hafta sonu türlü hayallerle, gezme planlarıyla başlıyor benim için ama genelde ya son anda kocişin ya bir seyahati ya bir işi çıkıyor, ya Nil'in bir kursu ya bir arkadaş doğum günü ya da hayatımızda böyle bir atraksiyon yoksa da içimizden biri hasta oluyor :) 
Geçen hafta sonuna doğru ben mide enfeksiyonundan hastaneye kaldırılırken bu hafta sonu da evimizin babası ve ablası soğuk algınlığı nedeniyle yatıştaydı.
Biz de gezme hayali kurduğumuz minik kızımla evde kalınca hastalara bir sürpriz yaptık onları evi sarmış limonlu çikolatalı kek kokusuyla uyandırdık :)
İşte size hem kolay, hem az malzemeli hem de puf puf olan kek tarifimiz...
Yaparken içine dilediğiniz aromatik malzemeyi ve tabii ki sevginizi katmayı unutmayın :)
Hepimize mutlu haftalar olsun...


Malzemeler:
1 yumurta
3/4 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
3/4 su bardağı süt
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

(arzuya göre: portakal kabuğu rendesi - limon kabuğu ve çikolata - tarçın ve elma - tarçın, havuç rendesi ve ceviz ekleyebilirsiniz)

Yumurta ve şekeri çırptıktan sonra süt ve sıvı yağı ekliyoruz. Bu karışımı da biraz çırptıktan sonra un, vanilya ve kabartma tozu eklenir. Daha sonra da arzunuza göre aromaları ekleyerek yağladığınız kek kalıbınızla birlikte önceden 180 dereceye ısıtılmış fırınınızda 30-40 dakika pişirebilirsiniz.
(: AFİYET OLSUN :)

1 yorum:

MERVE dedi ki...

1 yumurtalı kek :) en az 3 koyuyorum ben merak ettim, görsel de nefis eline sağlık canım..